SEO specialist inhuren

SEO-specialist inhuren? Met deze tips kies je de juiste

9 juni 2021  |  7 minuten lezen

Inhoudsopgave:

    Gefrustreerd scrol je door de zoekresultaten in Google heen. Waarom zie je jouw bedrijf nou niet verschijnen in de zoekresultaten? Tot je eindelijk op pagina tien aankomt… Voor veel bedrijven is dit helaas de realiteit. In dit geval is het inhuren van een SEO-specialist de oplossing! Maar waar moet je nou op letten en welke vragen moet je stellen? Na het lezen van deze blog weet je precies welke vragen je zeker moet stellen als je een SEO-expert gaat inhuren. Ook deel ik drie rode vlaggen die het signaal geven dat je beter verder kunt kijken.

    Tip 1: vraag naar ervaring

    In principe kan iedereen zichzelf bestempelen als SEO-specialist, het is namelijk niet nodig om een bepaald certificaat of diploma te behalen. Reden te meer om grondig onderzoek te doen voor je met iemand in zee gaat. Vraag gerust aan de SEO-specialist van jouw keuze welke ervaring hij/zij heeft en of ze voorbeelden kunnen laten zien. Doorgaans is het zo dat startende ondernemers goedkoper zijn dan gespecialiseerde SEO-experts met jaren ervaring.

    Tip 2: check de recensies

    Deze tip spreekt voor zichzelf; check de recensies of vraag erom. In de meeste gevallen kun je recensies vinden via Google of sociale media zoals Facebook of LinkedIn. Ook vind je deze doorgaans op de website. Een goede SEO-specialist zal niet schromen om recensies te laten zien.

    Tip 3: vraag om uitleg aan jouw SEO-specialist

    Voor jou als ondernemer is waarschijnlijk alles rondom zoekmachineoptimalisatie een raadsel. En dat is logisch, want het is jouw vakgebied niet. Daarom is het belangrijk om een duidelijke uitleg te krijgen.

    • Wat is SEO precies?
    • Hoe werkt het?
    • Wat kan de SEO-specialist precies voor jou doen?
    • Welke kosten brengt dit met zich mee?
    • Hoe lang gaan jullie de samenwerking aan en kan je resultaten verwachten?

    De juiste SEO-specialist zal zijn best doen om alles in ‘Jip en Janneke taal’ uit te leggen, zodat jij precies weet wat je kan verwachten. Ook zal hij je veel vragen stellen, al vind je het misschien in eerste instantie lastig om al die vragen te beantwoorden. Toch komen er zo juist veel inzichten boven drijven, wat jouw SEO-strategie alleen maar ten goede komt.

    seo specialist inhuren

    Helaas zijn niet alle SEO-specialisten een betrouwbare partij. Daarom wil ik nog drie rodevlagsignalen met je delen, zodat je weet wanneer je alert moet zijn.

    Rode vlag 1: direct resultaat

    Als het om SEO gaat, is één ding echt belangrijk: SEO is een langetermijnstrategie. Als een SEO-specialist garandeert dat je binnen zeer korte tijd resultaat hebt, moet je alert zijn. Zoekmachineoptimalisatie is een strategie die tijd kost. Tijd die jouw onderneming alleen maar verder gaat helpen. Daarnaast ben je afhankelijk van de zoekmachines en ja, daar heb je nu eenmaal geen invloed op. Het goede nieuws is dat SEO je wel degelijk gaat helpen, tenminste wel als je de tijd neemt!

    Rode vlag 2: spotgoedkope tarieven

    Een goede SEO-specialist weet wat hij doet en rekent hier ook een eerlijk bedrag voor. Zeker als je bedenkt dat je dit bedrag dubbel en dwars terugverdient als jouw website eindelijk van pagina tien naar pagina één is geschoten! Het vragen van spotgoedkope tarieven is meestal een indicatie dat je niet met een serieuze SEO-specialist te maken hebt.

    Rode vlag 3: slechte communicatie

    Het opzetten van een SEO-strategie kost tijd. Grote kans dus dat jij en de door jouw gekozen SEO-specialist dan ook gedurende een langere tijd samenwerken. Tenminste, dat is wel de bedoeling als je resultaten wilt zien. Daarom is het heel belangrijk om te zorgen dat de communicatie goed is. Als je merkt dat je lang moet wachten op een reactie en je geen reactie krijgt op dringende vragen, is het raadzaam om dit bespreekbaar te maken. Dit kan een signaal zijn dat je niet met een hele betrouwbare partij te maken hebt.

    Benieuwd of jouw website toe is aan een SEO-check?

    Er zijn veel SEO-specialisten die hun diensten aanbieden met de belofte jouw website beter te laten scoren. Door middel van deze vragen en rode vlaggen weet je nu waar je op moet letten en welke vragen je moet stellen.

    Ben je benieuwd hoe het met jouw website gesteld is? Vraag je gratis kennismakingsgesprek aan en kijk of SEO uitbesteden iets voor jou is.

    Meer

    Meer tips & tricks

    blog

    De kracht van het blogbericht

    In feite zouden blogs niet relevanter kunnen zijn. Nu steeds meer mensen thuiswerken, aan zelfstudie doen en veel meer lezen, is het de perfecte tijd voor elk bedrijf om...
    lead generatie

    98% van de bezoekers koopt niet

    Gemiddeld is slechts 2% van de mensen klaar om je producten of diensten te kopen als ze je website bezoeken. Wat voor systeem hanteer jij om die overige 98%...
    website veranderen

    Je website aanpassen zonder problemen

    Van tijd tot tijd zul je de content op je website willen veranderen. Dat kan zijn om een aanstaande gebeurtenis of een promotie te vermelden. Misschien heb je een...
    Customer lifetime value

    Hoeveel is je klant je waard?

    Wat is de werkelijke waarde van een nieuwe klant voor je bedrijf? Dit kan een moeilijke vraag zijn om te beantwoorden als je meerdere producten of diensten aanbiedt. Je...
    positief denken

    Positiviteit leidt tot succes

    Na een stap terug te doen, kun je er weer drie vooruit! Je hebt vast wel eens gehoord over de kracht van positief denken. Dit is tegenwoordig een beetje...
    volgers

    Trek meer volgers aan

    Als het om sociale media gaat, kan het erg moeilijk zijn om je te onderscheiden van de massa. Het is niet langer een kwestie van een paar keer per...