thank you

Stimuleer je verkoop met bedankmails

23 mei 2022  |  5 minuten lezen

Inhoudsopgave:

    Klanten hebben graag het gevoel dat ze belangrijk zijn voor het bedrijf waar ze kopen.

    Bedankmails zijn de perfecte manier om je dankbaarheid te uiten als een klant een aankoop bij je doet. Je kunt niet alleen dankjewel zeggen, je kunt ook hun ervaring personaliseren. Je kunt het verder brengen dan het algemene “bedankt voor je aankoop”, en het echt verfijnen om je klant zich belangrijk te laten voelen.

    Neem de tijd voor je klant

    Als iemand weet dat je de tijd neemt om hem of haar speciaal te bedanken, is de kans veel groter dat hij nog eens bij je koopt. Ze voelen zich speciaal en alsof ze meer zijn dan een nummer.

    De manier waarop je bedankmails stuurt, zal meestal afhangen van het aantal verkopen dat je genereert.

    Als je elke maand met een kleiner aantal klanten werkt, kun je een paar minuten de tijd nemen om een aangepaste bedankmail te schrijven. Je kunt je bedankbericht specifiek op je klant afstemmen.

    Als je elke maand honderden of duizenden verkopen hebt, heeft het geen zin om handmatig bedankmails te sturen. In deze situaties zou je het proces meestal automatiseren. Zo kun je dezelfde boodschap(pen) naar veel mensen sturen.

    Wat maakt nu een goede bedankmail?

    Het eenvoudige antwoord is een oprecht bedankje. Een e-mail die je klant laat weten dat je het waardeert dat hij voor je gekozen heeft.

    Het hoeft geen lange e-mail te zijn. 100 woorden kan in veel situaties al meer dan genoeg zijn.

    Er zijn ook een paar dingen die je kunt doen om nog meer uit je bedankmails te halen. Hier zijn drie voorbeelden:

    1. Vraag om een recensie

    Neem in je bedankmail een link op zodat je klant je een online recensie kan achterlaten. Dat kan een beoordeling via Google zijn, een Facebook beoordeling, Trustpilot of een andere website. Het verzamelen van recensies van je tevreden klanten helpt je bedrijf te promoten.

    2. Voeg een coupon toe

    Een coupon toevoegen in de bedankmail is een geweldige verkooptactiek. Het moedigt je klant aan terug te komen en een extra aankoop te doen. Je kunt zelfs een optie opnemen waarmee de klant zijn vrienden of familie kan aanbevelen.

    3. Geef een demo / walkthrough

    Als je producten of diensten verkoopt die ingewikkeld van aard zijn, is dit een geweldige optie. Het geven van een demo, walkthrough of aanvullende informatie zal je klant helpen. Ze zullen zich zekerder en comfortabeler voelen bij hun aankoop. Vanuit jouw standpunt zal dit de loyaliteit naar jouw merk verhogen en het aantal terugbetalingsaanvragen verminderen.

    Bedankmails zijn een geweldige manier om contact te maken met je klanten en een betere relatie op te bouwen. “Dank je wel” bestaat maar uit drie woorden, maar het zijn drie van de belangrijkste woorden ter wereld.

    Meer

    Meer tips & tricks

    blog

    De kracht van het blogbericht

    In feite zouden blogs niet relevanter kunnen zijn. Nu steeds meer mensen thuiswerken, aan zelfstudie doen en veel meer lezen, is het de perfecte tijd voor elk bedrijf om...
    lead generatie

    98% van de bezoekers koopt niet

    Gemiddeld is slechts 2% van de mensen klaar om je producten of diensten te kopen als ze je website bezoeken. Wat voor systeem hanteer jij om die overige 98%...
    website veranderen

    Je website aanpassen zonder problemen

    Van tijd tot tijd zul je de content op je website willen veranderen. Dat kan zijn om een aanstaande gebeurtenis of een promotie te vermelden. Misschien heb je een...
    Customer lifetime value

    Hoeveel is je klant je waard?

    Wat is de werkelijke waarde van een nieuwe klant voor je bedrijf? Dit kan een moeilijke vraag zijn om te beantwoorden als je meerdere producten of diensten aanbiedt. Je...
    positief denken

    Positiviteit leidt tot succes

    Na een stap terug te doen, kun je er weer drie vooruit! Je hebt vast wel eens gehoord over de kracht van positief denken. Dit is tegenwoordig een beetje...
    volgers

    Trek meer volgers aan

    Als het om sociale media gaat, kan het erg moeilijk zijn om je te onderscheiden van de massa. Het is niet langer een kwestie van een paar keer per...