Website Check

Waarom jouw bedrijf een website check nodig heeft

2 maart 2022  |  6 minuten lezen

Inhoudsopgave:

    In een ideale situatie werkt jouw website voor je, zelfs terwijl je slaapt. Toch is dat in veel gevallen helaas (nog) niet zo. Daarom is het goed om je te realiseren dat jouw website meer is dan een leuk ‘online visitekaartje’. Wat het wél is, is jouw eigen online platform, waarmee je in verbinding kan komen met jouw doelgroep. Om precies te weten hoe jouw website ervoor staat, is het slim om een website check uit te voeren. Wat een website check precies is en waarom jouw bedrijf dit nodig heeft, leg ik je uit!

    Wat is een website check precies?

    Van de term ‘website check’ of website audit word je misschien niet direct heel enthousiast. Het klinkt een beetje saai en eigenlijk weet je niet precies wat het allemaal betekent. Toch is een website audit een essentieel onderdeel om te zorgen dat je het maximale uit jouw website haalt. Het is namelijk niet zo dat je er bent zodra je website is opgeleverd. Onderhoud en aandacht is nou eenmaal nodig om alles goed te laten functioneren.

    Tijdens een website check worden de eventuele problemen en verbeterpunten van jouw website opgespoord. Alle gevonden punten worden gebundeld in een handige rapportage, zodat je precies weet wat er gedaan moet worden om jouw online zichtbaarheid te vergroten en je website goed te laten werken. Als je kiest voor een website check van Spixels, krijg je er zelfs 2 uur van mijn tijd bij om de meest cruciale punten direct op te lossen!

    De voordelen van een website check op een rijtje

    De digitale snelweg staat niet stil, dagelijks worden er nieuwe updates en trends uitgerold. Alleen daarom al is het noodzakelijk om te zorgen dat jouw website meegroeit en altijd up-to-date is. Een rapportage zoals een website check laat je op een gemakkelijke wijze zien welke verbeterpunten er zijn, zoals:

    • Betere zichtbaarheid in de zoekmachines: tijdens een website check kijken we hoe jouw website op dit moment scoort in de zoekmachines, zoals Google. Sta jij ergens te stralen op pagina 10 of doet je website het eigenlijk best goed? Tijdens de audit krijg je dit inzichtelijk.
    • Het verhogen van de gebruikerservaring: je maakt maar één keer een eerste indruk, zorg er dan ook voor dat het een goede is! De manier waarop een bezoeker jouw website ervaart is heel belangrijk, dit noemen we ook wel de gebruikerservaring. Een fijne gebruikerservaring leidt tot meer conversie (dus meer verkopen!).
    • Verbeteren van de prestaties: in een audit kijken we bijvoorbeeld naar de snelheid van jouw website. Duurt het lang voor je website geladen is en hoe komt dit? Bevat je website misschien te grote afbeeldingen? Dit soort verbeterpunten worden in kaart gebracht.
    • Opsporen van zwakke plekken: de beveiliging van je website is misschien wel één van de belangrijkste dingen die altijd up-to-date moet zijn. Tijdens een audit worden eventuele zwakke beveiligingsplekken opgespoord.
    • Bevat jouw website goede content? Zonder woorden wordt geen enkele website gevonden, Google heeft namelijk woorden nodig om jouw website te kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om jouw pagina’s te voorzien van goede content, inclusief de juiste zoekwoorden.

    3 tips om zelf je website te verbeteren

    Natuurlijk is een goede website check onmisbaar als jij jouw bedrijf én website serieus neemt. Toch zijn er in de tussentijd al dingen die je zelf kunt doen om de status van je website te analyseren.

    1. Test je websitesnelheid

    Je kunt de snelheid van je website zelf scannen met behulp van GTMetrix of Google Lighthouse.

    • Zoekmachinepositie

    Om te zien op welke positie je staat met een bepaald zoekwoord, is het handig om de tool van Ahrefs te raadplegen. Zo zie je op welke positie een bepaald zoekwoord staat. Dat check je gemakkelijk hier.

    • Beoordeling van je pagina’s

    Met behulp van deze tool kun je zelf de technische SEO (on page SEO) van je website beoordelen.

    Heeft jouw bedrijf een website check nodig?

    Zijn de bovenstaande tips net iets te technisch voor je of wil je gewoon zeker weten hoe jouw website ervoor staat? Dan ben je bij Spixels aan het juiste adres. De website check is heel uitgebreid, alle problemen en verbeterpunten worden inzichtelijk gemaakt én je ontvangt 2 uur van mijn tijd om de meest cruciale punten direct op te lossen. Klinkt goed toch? Neem even een kijkje op deze pagina of stuur een bericht als je vragen hebt.

    Meer

    Meer tips & tricks

    blog

    De kracht van het blogbericht

    In feite zouden blogs niet relevanter kunnen zijn. Nu steeds meer mensen thuiswerken, aan zelfstudie doen en veel meer lezen, is het de perfecte tijd voor elk bedrijf om...
    lead generatie

    98% van de bezoekers koopt niet

    Gemiddeld is slechts 2% van de mensen klaar om je producten of diensten te kopen als ze je website bezoeken. Wat voor systeem hanteer jij om die overige 98%...
    website veranderen

    Je website aanpassen zonder problemen

    Van tijd tot tijd zul je de content op je website willen veranderen. Dat kan zijn om een aanstaande gebeurtenis of een promotie te vermelden. Misschien heb je een...
    Customer lifetime value

    Hoeveel is je klant je waard?

    Wat is de werkelijke waarde van een nieuwe klant voor je bedrijf? Dit kan een moeilijke vraag zijn om te beantwoorden als je meerdere producten of diensten aanbiedt. Je...
    positief denken

    Positiviteit leidt tot succes

    Na een stap terug te doen, kun je er weer drie vooruit! Je hebt vast wel eens gehoord over de kracht van positief denken. Dit is tegenwoordig een beetje...
    volgers

    Trek meer volgers aan

    Als het om sociale media gaat, kan het erg moeilijk zijn om je te onderscheiden van de massa. Het is niet langer een kwestie van een paar keer per...